Դեպի ավելի լայն ազատություն
Թյուքը որպես նկարիչ իր աստեղային ժամանակաշրջանն է ունեցել 1900-14 թ.: Նա լիովին կիրառել է իմպրեսիոնիստական ոճը: Նա ուսումնասիրել և պատկերել է մարդկային մարմնի ձևը շատ ավել անկաշկանդ քան անցյալում և առանց բարդ իմաստներով ծանրաբեռնվածության: Այնպես որ նա նկարել է մերկ մարմիններ առանց հղումներ կատարելու ինչ-որ դիցաբանական կամ պատմական թեմաների:
Նա դադարել է հրավիրել մոդելներ Լոնդոնից և նախընտրել է նկարել տեղացի տղաներին ձկնորսության, ծովագնացության, լողալու և ջրացատկելու պահերին: Նա օգտագործել է առավել բազմազան և սովորաբար ավելի վառ գույներ քան առաջ, ինչպես նաև ուսումնասիրել և նկարել է տղամարդու մարմինը ավելի բազմազան դիրքերում:
Նա դադարել է հրավիրել մոդելներ Լոնդոնից և նախընտրել է նկարել տեղացի տղաներին ձկնորսության, ծովագնացության, լողալու և ջրացատկելու պահերին: Նա օգտագործել է առավել բազմազան և սովորաբար ավելի վառ գույներ քան առաջ, ինչպես նաև ուսումնասիրել և նկարել է տղամարդու մարմինը ավելի բազմազան դիրքերում:
«Օգոստոսի կապույտը», 1893 թ. |
Իր ամենահայտնի նկարներից մեկը՝ «Օգոստոսի կապույտը» (1893-1894 թ.), նախանշում է այս ժամանակաշրջանը: Այս կտավում պատկերված են չորս երիտասարդներ, ովքեր լողանում են մի նավակի շուրջ՝ բյուրեղյա պարզ ջրում և վառ կապույտ երկնքի ներքո: Նկարը փոխանցում է արևի շողը վայելելու զգացումը՝ այն շողը, որը առկա է երկնքում, երիտասարդների մարմինների վրա և ծովի մակերեսին:
Հետաքրքիրն այն է, որ ի տարբերություն իր նշանավոր հայրենակից Ուիլյամ Թերներին (1775–1851), Թյուքը երբեք արևն ուղղակիորեն չի նկարել, այլ միշտ արևի լույսի արտացոլումները: «Օգոստոսի կապույտ»-ով Թյուքը հիմնադրել է գեղանկարչական մի նոր ժանր, որը նշել է արական գեղեցկությունը և փառաբանել երիտասարդության թվացյալ հավերժությունը:
Հետաքրքիրն այն է, որ ի տարբերություն իր նշանավոր հայրենակից Ուիլյամ Թերներին (1775–1851), Թյուքը երբեք արևն ուղղակիորեն չի նկարել, այլ միշտ արևի լույսի արտացոլումները: «Օգոստոսի կապույտ»-ով Թյուքը հիմնադրել է գեղանկարչական մի նոր ժանր, որը նշել է արական գեղեցկությունը և փառաբանել երիտասարդության թվացյալ հավերժությունը:
Թյուքը զբաղվել է նաև լուսանկարչությամբ նույն հոգով և ոճով ինչպես իր գեղանկարները |
Հարկ է ընդգծել, որ իր կտավներում Թյուքը մերկ տղաներին ցուցադրել է ավելի շուտ որպես զգայական, քան թե սեռական էակներ: Չնայած որ Թյուքի մերկ տղամարդկանց նկարները միանշանակ դուր են եկել իր նույնասեռական ընկերներին և գնորդներին, Թյուքը հազվադեպ է պատկերել իր մոդելների անդամները և երբեք մոդելներին չի ներկայացրել միմյանց հետ ֆիզիկական շփումների դիրքերում:
Այսպիսով, կանխելով իր աշխատանքներին բացահայտ սեռական մեկնաբանություններ տալու փորձերը՝ նա խուսափել է իրավական և հասարակական տարաձայնություններից: Սա կարող է բացատրել, թե ինչու իր թե՛աշխատանքները, և թե՛ ջերմ հարաբերությունները որոշ մոդելների հետ երբեք չեն ստեղծել որևէ սկանդալ:
Այսպիսով, կանխելով իր աշխատանքներին բացահայտ սեռական մեկնաբանություններ տալու փորձերը՝ նա խուսափել է իրավական և հասարակական տարաձայնություններից: Սա կարող է բացատրել, թե ինչու իր թե՛աշխատանքները, և թե՛ ջերմ հարաբերությունները որոշ մոդելների հետ երբեք չեն ստեղծել որևէ սկանդալ:
Երիտասարդ տղամարդկանց և ծովային տեսարաններ պատկերող աշխատանքներից բացի Թյուքը նաև սիրված է եղել իր դիմանկարների շնորհիվ:
«Լողացողների խումբը», 1914 թ.
Թյուքը այս նկարը ներկայացրել է թագավորական ակադեմիային որպես իր դիպլոմային աշխատանք |
Ճանաչում
Նիկոլայի գլուխը, 1913 թ. |
Թյուքը ընտրվել է որպես Բրիտանական թագավորական ակադեմիայի լիիրավ անդամ 1914 թ.: «Լողացողների խումբ» կտավը, որը նա ներկայացրել էր որպես ակադեմիայում ընդունելության իր աշխատանք, պատկերել էր իտալացի մոդել Նիկոլա Լուչիանին: Նույն Լուչիանին էր նաև պատկերված մեկ այլ նշանավոր կտավ «Հուլիսի արև»-ում, որը Թյուքը հետագայում նվիրել է ակադեմիային:
Իտալացի մոդելը պատկերվել է սրանց նախորդող մի քանի այլ աշխատանքներում: Նրա մաշկի և աչքերի մուգ գույները զանազանել են նրան սովորական անգլիացի մոդելներից և Թյուքին հնարավորություն են տվել օգտագործելու ավելի էկզոտիկ գույներ:
Իտալացի մոդելը պատկերվել է սրանց նախորդող մի քանի այլ աշխատանքներում: Նրա մաշկի և աչքերի մուգ գույները զանազանել են նրան սովորական անգլիացի մոդելներից և Թյուքին հնարավորություն են տվել օգտագործելու ավելի էկզոտիկ գույներ:
«Հուլիսի արևը», 1913 թ., մոդել Նիկոլա Լուչիանի |
Լուչյանի ճակատագիրը, սակայն, չի տարբերվել Թյուքի շատ այլ մոդելների ճակատագրերից: Նրանց մեծ մասը, այդ թվում Լուչյանին, մասնակցել են առաջին համաշխարհայինին որպես զինակոչիկներ կամ կամավորներ և զոհվել:
Աշխատանքների նմուշներ >>> 1900 - 1909 թ.
«Հետադարձ տուն», 1902 թ. |
«Րուբին, Գոլդը և Մելեչիթը», 1902 թ. |
«Կիսամառյա առավոտ», 1908 թ. |
«Երեք կողակիցները», 1905 թ. |
«Արևի երկրպագուն», 1904 թ. |
«Քնած նավաստին», 1905 թ. |
«Կեսօրյա հանգիստը», 1906 թ. |
«Արևի տակ պառկողը», 1911 |
«Չարլին նստած ավազի վրա», 1907 |
«Կանաչ ջրեր», անհայտ տարեթիվ |
«Դեյվիդ Բոնը», 1913 |
__________________________________________________
«Թյուք՝ անկաշկանդ նկարչություն բաց երկնքի տակ»
օնլայն ցուցահանդես 3 մասով
մաս 1-ին >>> ԱՅՍՏԵՂ
մաս 2-րդ >>> ԱՅՍՏԵՂ
մաս 3-րդ >>> ԱՅՍՏԵՂ
No comments:
Post a Comment