«Աստվածամայրը քարանձավում», Լեոնարդո դա Վինչի, 1483-1486 թթ., Լուվր թանգարան, Փարիզ: |
1482 թ., Ֆլորենցիայի իշխանավոր Լորենզո դե Մեդիչին (Lorenzo de Medici) դա Վինչիին հանձնարարել է ստեղծել արծաթե մի քնար և որպես խաղաղության ժեստ՝ այն ներկայացնել հարևան Միլանի իշխանավոր Լուդովիկո Սֆորզային (Ludovico Sforza - Ludovico il Moro): Այդպես անելուց հետո դա Վինչին Սֆորզային է հանձնել մի նամակ, որտեղ նա առաջարկել է նախագծել և կառուցել մի շարք ռազմական սարքավորումներ Միլանի բանակի համար:
Օգտագործելով իր հնարամտությունը՝ դա Վինչին ուրվագծել է սարքեր, ինչպիսիք են՝ մարտակառքը և զրահապատ հրասայլը: Նամակը արդյունավետ է եղել և Սֆորզան դա Վինչիին հրավիրել է տեղափոխվել Միլան, որտեղ նա մնացել է 17 տարի (1482-1499 թթ.):
Դա Վինչիի ունակությունը՝ աշխատելու Սֆորզա ընտանիքի համար թե՛ որպես ճարտարապետ ու ռազմական ինժեներ և թէ՛ որպես գեղանկարիչ ու քանդակագործ, համապատասխանել է նրա խորը հանճարի և բազմազան հետաքրքրասիրությունների հետ: Վերածննդի ուրիշ շատ առաջնորդների նման Դա Վինչին չի առանձնացրել գիտությունը և գեղարվեստական ստեղծագործությունը միմյանցից: Նա դիտարկել է այդ երկուսը որպես միահյուսված ոլորտներ և համոզված է եղել, որ գիտությամբ զբաղվելը նրան կդարձնի ավելի լավ արվեստագետ:
«Լավ նկարիչը պետք է պատկերի երկու գլխավոր առարկաներ՝ մարդը և նրա հոգու արտացոլումը», գրել է դա Վինչին: «Նախկինը հեշտ է, բայց վերջինս դժվար, քանի որ նա պետք է արտահայտվի ժեստերով և վերջույթների շարժումներով»: Որպեսզի ճշգրտորեն պատկերի այդ ժեստերը և շարժումները, դա Վինչին 1480-ականներին լրջորեն ուսումնասիրել է անատոմիան և վերլուծել մարդու և կենդանիների մարմինները: Նրա գծանկարները, որոնցում պատկերել է արգանդում գտնվող սաղմ, սիրտը և անոթային համակարգը, սեռական օրգանները և այլ ոսկրային եւ մկանային կառուցվքծքները, մեծ մասամբ առաջին նման աշխատանքներն են պատմության մեջ:
Մարդու սաղմ, Լեոնարդո դա Վինչի: |
Անատոմիական գծանկարներ, Լեոնարդո դա Վինչի: |
Անատոմիական գծանկարներ, Լեոնարդո դա Վինչի: |
Մի մարդ, ով իր ժամանակից առաջ է եղել, իր մի շարք էսքիզներում նախագծել է ապագային վերաբերող բաներ, ինչպես՝ հեծանիվը, ուղղաթիռը, սուզանավը և «թռչող սարքը՝ չղչիկի ֆիզիոլոգիայի հիման վրա: Նա շարունակաբեր ուրվագծել է իր գծագրերը և գիտական դիտարկումները թերթերի վրա, որոնք տեղադրել է տարբեր նոթատետրերում՝ դասավորված ըստ չորս լայն թեմաների՝ գեղանկարչություն, ճարտարապետություն, մեխանիկա և մարդկային անատոմիա:
Բրգանման պարաշյուտ , Լեոնարդո դա Վինչի: |
Թռչող սարք, Լեոնարդո դա Վինչի, 1488 թ.: |
Արվեստը և գիտությունը կատարելապես հատվել են «Վիտրուվյան մարդը» գծանկարում, որում պատկերված է մերկ տղամարդու երկու կերպարներ, որոնք ներկայացված են մեկը մյուսի վրա տեղադրված դիրքով, ձեռքերը պարզված են կողքի, ոտքերը զատված են։ Կերպարները ներառված են քառակուսու և շրջանագծի մեջ։ Նկարը հաճախ մեկնաբանվել է որպես կանոնավոր համաչափությունների բացահայտման օրինակ։
«Վիտրուվյան մարդը», Լեոնարդո դա Վինչի, Ակադեմիայի ցուցասրահ, Վենետիկ: |
Սալաիի դիմանկարը ըստ դա Վինչիի արվեստանոցի աշակերտների (կամ, միգուցե, հենց դա Վինչիի), 1502-1503 թթ.: |
ՀՈԴՎԱԾԻ ՇԱՐՈՒՆԱԿՈՒԹՅՈՒՆԸ >>> ԱՅՍՏԵՂ
______________________________________________
No comments:
Post a Comment